donderdag 19 april 2012

Je eigen Eiland

 Op de beginpagina(de half kaart, half vogelvlucht aanzicht van het Eiland Amaryllis) kun je alleen navigeren door op een van de "landmarks" te klikken. Op de verschillende pagina's daarna, word wat verteld over die plaats.






Er zijn op iedere pagina, na de landkaart 3 knoppen aanwezig, met uitzondering van de laatste pagina.
Een home-button, die bovenaan de tekst is geplaatst. En 2 knoppen om gemakkelijk door de pagina's heen te bladeren. Deze twee knoppen hebben een roll-over effect naar zwart-wit. De normale staat van de button heeft een aangepaste kleur per pagina om te zorgen dat deze aansluit bij de kleuren van de illustraties.

Het tekstkader is aangepast per illustratie aan de meest dominante, of aangrenzende kleur. Dit is bewust altijd een kleur met een groot contrast naar wit, zodat de tekstkleur niet voortdurend verspringt. Ook verstoord het tekstkader niet de atmosfeer van de illustratie ernaast, maar sluit die juist aan.
De grens tussen de illustratie en de tekst is iedere keer een andere kleur die ook uit de illustratie is gehaald.

Ik heb voor het lettertype Georgia gekozen, omdat het een makkelijk leesbaar lettertype is, en daarnaast goed aansluit bij het middeleeuwse thema. Een lettertype zonder schreef zou vreemd staan.

Hoe heeft dit eiland betrekking tot mij?

Ik ben momenteel bezig met het schrijven van een verhaal, het eiland Amaryllis is hiervan een verlengstuk. De illustraties op zich vertellen al veel over dingen waarin ik geïnteresseerd ben, zoals de middeleeuwen, wapens, epische verhalen en mythes. De reden dat het in het Engels geschreven is, is dat het een taal is waar ik al heel lang mee in aanraking ben, en het de enige taal is die ik naast Nederlands vloeiend spreek en schrijf, en daarnaast vind ik het gewoon een mooie taal waarin makkelijker te schrijven valt dan in het Nederlands.

Maar er zijn ook wat "verborgen" dingen. Amaryllis is bijvoorbeeld een nummer van Shinedown, een van m'n favoriete bands.
Ook is het eiland in de vorm van een Gibson Les Paul gitaar, gezien vanuit perspectief. Zelf speel ik nu 7 jaar gitaar, en heb ook een Les Paul model gitaar.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten